Daniëlla Buijck

altmezzo

Alt-mezzo Daniëlla Buijck startte na afronding van haar studie rechten in 2004 de opleiding Solozang Klassiek aan het Fontys Conservatorium.

In 2009 studeerde Daniëlla Buijck af bij hoofdvakdocenten Hanneke Kaasschieter en Xenia Meijer. Tijdens haar opleiding ontving ze interpretatielessen van Frans Fiselier, dramalessen van Marc Krone en Veerle van Hecke en masterclasses van Charlotte Margiono, Jard van Nes en Alexander Oliver. Momenteel wordt zij nog steeds gecoacht door Hanneke de Wit.

Sinds haar afstuderen zingt Daniëlla Buijck als remplaçant bij het Groot Omroepkoor, in het koor van De Nationale Opera en in het koor van de Nederlandse Reisopera. Daarnaast zingt zij met grote regelmaat de altsolo’s in oratoria zoals het Magnificat en het Gloria van Vivaldi, de Johannes Passion, de Mattheus Passion, de Hohe Messe, het Magnificat en het Weihnachtsoratorium van Bach, The Messiah en het Dixit Dominus van Händel, het Oratorio de Noël van Saint-Saëns, de Petite Messe Solennelle van Rossini, de Nelson Messe van Haydn, de Alt-Rhapsody van Brahms, het Requiem, de Vesperae solennes de confessore en de Krönungsmesse van Mozart en het Stabat Mater van Bononcini, Pergolesi en Jenkins.

In het operagenre zong Daniëlla o.a. de rol van Madame Flora in de opera The Medium van Menotti, onder regie van Jeroen Lopes Cardozo, de rol van Annina in La Traviata van Verdi, en de rol van Madame de Croissy in Dialogues des Carmélites van Poulenc, onder regie van Marc Krone. In 2008 was ze te zien in de absurdistische opera Stormval van Productiehuis Brabant op verschillende festivals.

Bij de Internationale opera producties zong zij in 2010 tijdens een theatertour in Oekraïne, Nederland en België de rol van Mirabella in Der Zigeunerbaron van Strauss en onder leiding van Pieter Cox zong zij daar in 2012 de rol van Olga in Die Lustige Witwe van Lehar. In 2016 zong zij de rol van Orfeo in Orfeo ed Euridice van Gluck.

Neem contact op