Erik Slik

Tenor

Erik Slik studeerde aan het Conservatorium van Utrecht bij Henny Diemer en wordt momenteel gecoacht door Margreet Honig. Hij behaalde in 2009 de finale van het Cristina Deutekom Concours.

Erik Slik maakte deel uit van het Muziektheaterensemble van Theater&Philharmonie Thüringen, waar hij  partijen  zong als: Fenton in Nicolais Die lustigen Weiber von Windsor, Sinowi in Lady Macbeth van Schostakowitsch,  Schmidt in Massenets Opera Werther, Camille de Rossillon in Die lustige Witwe, Rector Adams in Peter Grimes en Pylades in Gluck’s Iphygenia auf Tauris, maar ook in musicals als Chess en Anatevka rollen op zich nam

Bij De Nationale Opera (Amsterdam) was hij te zien in Lucia Di Lammermoor, Fanciulla dell West,
Parsifal en Die Soldaten. Bij De Nederlandse Reisopera zong hij o.a. Gonzalve in l’Heure
Espagnole ,Ravel en Don Basilio in Le Nozze di Figaro, Mozart. Hij werkte met dirigenten als
Hartmut Haenchen, Carlo Rizzi, Kenneth Montgommery, Richard Egarr, Charles Dutoit, Anthony
Hermus en Ed Spanjaard. In 2015 zong hij de hoofdrol in de wereldpremière van Jonathan Dove’s
The Day After bij Holland Opera, waar hij afgelopen zomer Don Ottavio in Mozart’s Don Giovanni
zong. Dit najaar keert hij terug bij de Nationale Opera Amsterdam in Parsifal. Hij maakte zijn
debuut in Zuid Afrika als Tamino in Mozart’s Die Zauberflöte.

Naast zijn werk in de opera is Erik Slik tevens een veelgevraagd concertsolist in binnen- en buitenland.
Tot zijn repertoire behoren Händel’s Messiah, Bach’s Matthäus en Johannes Passion, Hohe Messe
maar ook modernere werken als Britten’s Spring Symphony en Henze’s Stimmen.
Hij maakt sinds 2014 deel uit van de Nederlandse groep Frommermann, een close harmony ensemble in de traditie van the Comedian Harmonists.

 

Neem contact op