Mirjam Schreur

Mezzosopraan

De mezzosopraan Mirjam Schreur studeerde  solozang en muziekdrama aan het Conservatorium Maastricht bij Barbara Schlick. Daarna zette ze haar opleiding voort bij mezzosopraan Jard van Nes, die haar nog steeds coacht.

In 2002 won Mirjam Schreur de derde hoofdprijs in het internationale zangconcours “Debüt in Meran” in Italië na volgens de jury uitstekende prestaties op het gebied van zowel opera-, lied- als oratorium repertoire. Uitnodigingen aldaar voor operarollen van Marcellina en Orfeo volgden.

Met de Philharmonie Zuidnederland voerde Mirjam de Matthäus Passion uit o.l.v. Paul Goodwin en Matthew Halls. Op de Amerikaanse begraafplaats te Margraten voerde ze met dit orkest Petite Messe Solemnele van Rossini uit o.l.v. Ed Spanjaard. Onlangs vertolkte ze de rol La Mère d’Iseut in Le vin herbé van Martin in samenwerking met Philharmonie Zuidnederland en het professionele koor Studium Chorale o.l.v. Hans Leenders.
Met het Limburgs Symfonie Orkest voerde ze 5 opeenvolgende seizoenen series Matthäus Passionen uit o.l.v. Ed Spanjaard, Paul Goodwin en Reinbert de Leeuw en daarnaast Missa Solemnis van Beethoven o.l.v. Roberto Rizzi-Brignoli en de Messiah van Händel o.l.v. Kynan Johns. Ed Spanjaard nodigde haar in 2012 uit voor zijn afscheidsconcerten, waarin ze de rol van Marcellinus vervulde in Le Martyre de Sint Sébastien van Debussy.

Ze maakte haar debuut in het Paleis van de Schone Kunsten te Brussel met Psalm 137 van Mendelssohn als soliste bij het professionele kamerkoor Studium Chorale o.l.v Hans Leenders.
In 2009 was ze te horen in het Stabat Mater van Brunetti samen met het Combattimento Consort Amsterdam o.l.v. Jan Willem de Vriend. Ze werd dat jaar tevens uitgenodigd voor het Barocco Festival Leonardo Leo te Brindisi
In 2007 maakte ze een tournee door Duitsland en Luxemburg met het beroemde jongenskoor “Kreuzchor Dresden” en de Dresdner Philharmonie olv Roderich Kreile en zong daarbij in o.a. Konzerthaus Freiburg, Liederhalle Stuttgart, Tonhalle Düsseldorf, Graf Zeppelin Halle te Friedrichshafen en Philharmonie te Luxemburg.
Ze soleerde bij de Nederlandse Bachvereniging olv Jos van Veldhoven in de series “Muziek voor Vorstenhuizen”en der Tod Jesu van Graaf.

Inmiddels heeft Mirjam een omvangrijk repertoire opgebouwd in alle stijlperiodes (barok,klassiek, romantiek, 20ste eeuws en eigentijds) zijn vertegenwoordigd.

Haar stem ontwikkelde zich geleidelijk steeds verder, zodat naast het door Mirjam zeer geliefde Barokke repertoire en de klassieken nu ook Mahler een favoriet is geworden. Met symfonie orkesten o.l.v. Manon Meijs voerde ze drie keer de Tweede Symfonie van Mahler uit en Lieder eines fahrenden Gesellen.

Daarnaast verdiepte ze zich in de Traditional Chinese Medicine (TCM) om te zien, wat deze vorm van geneeswijze zangers, musici en topsporters kan bieden om sneller te herstellen na een intensieve concert- en trainingsperiode. In die context breidde ze haar praktijk uit met Acupunctuur Centrum Qi Clinic.

 

Neem contact op