Pierre Mak

Bariton

Pierre Mak studeerde zang aan de conservatoria van Zwolle en Utrecht, aan het Mozarteum in Salzburg en de Schola Cantorum Basiliensis in Basel.

Pierre Mak nam deel aan masterclasses bij Elisabeth Schwarzkopf en Robert Holl. Verder volgde hij lessen bij Aafje Heynis, Henny Diemer en Margreet Honig.

Pierre Mak werkt met grote regelmaat als solist mee aan oratoriumuitvoeringen. De Passie van Bach, een groot aantal 19e eeuwse oratoria o.a. Requiem – Fauré, Ein Deutsches Requiem – Brahms, Paulus en Elias Mendelssohn en enige 20e eeuwse oratoria o.a. Carmina Burana- Orff  en A Child of our Time van Tippett behoren tot zijn repertoire.

Ook gaf hij talloze liederenrecitals. Met name het Duits-Romantisch en het Frans lied hebben zijn grote voorliefde.

In het najaar van 2007 maakte hij met groot succes zijn scenische operadebuut in een productie van Operastudio Nederland, waarin hij onder regie van Harry Kupfer de rol van Der Gatte in Reigen – Philippe Boesmans, vertolkte. Enige tijd later volgde een reprise van deze productie in het Théatre de la Bastille in Parijs.

In 2009 was hij te zien in de reconstructie van Granida van P.C.Hooft, gerealiseerd door Stichting Ipermestra en Wim Trompert. In 2011 zong hij de rol van Frank in Die Fledermaus van Johan Strauss geregisseerd door Hans Nieuwenhuis.Ook nam hij deel aan het zeer succesvolle project Rheingold op de Rijn in Das Rheingold van Richard Wagner, waarin hij de rol van Fasolt voor zijn rekening nam.

In juli 2018 zal hij te zien en te horen zijn in de Erol van Lamme Goedzak in de opera Thijl van Jan van Gilse.

Pierre Mak is als hoofdvakdocent solozang verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam

Neem contact op